Tipikal

Catatan Maya Yang Bukan Luar Biasa

11:20 PM

Bye Surgery. Hai O&G

Posted by bukan penulis tegar |

Semalam tamat round surgery untuk tahun 5. Alhamdulillah.
Walaupun masa OSCE patient 1 dan 2 tak cooperative, tapi banyak lagi sebab lain yang patut disyukuri.
Alhamdulillah, doa dan harapan aku nak exam long case dengan Dr. Fathi dimakbulkan. Baik kan Allah? :)
Dan oral exam itu berjalan lancar dengan ilham dan bantuan dari Allah. Syukrulillah.
Tapi sebenarnya dan sesungguhnya, aku takut. Huuuu. Sebab rasa banyak dosa, tapi Allah banyak tolong.
Takut jadi istidraj. Sangat menakutkan. Semoga Allah lindungi aku dari kejahatan yang aku lakukan. Ameen.

Btw, rasa bahagia la pulak di hari akhir exam. Baru sedar yang department Dr Safwat sangat cool dan best. Dan Dr Safwat yang dulu kami takut sebab kelihatan agak "psycho", sebenarnya papa yang sangat baik. Ayah Dr Umar rupanya. Patutlah perangai macam sama :D


Dan harini, untuk hari pertama aku dalam round O&G (sakit puan). Memandangkan hari ni group kami tiada kelas klinikal, aku dan x-housemate melangkah kaki ke OT (bilik bedah). Ya, inilah kali pertama aku tengok secara life caeserian section (beranak melalui pembedahan). Perasaannya adalah, bila akhirnya baby tu berjaya ditarik keluar, terus sebak yang amat sangat. Nasib baik pakai mask, so tak nampaklah kan muka sebak nak menangis. Tsk3. Terharunyaaaa. Happy. Anugerah yang tak ternilai. Terus aku berdoa dalam hati agar Allah menjadikan anak ini syabab muslim yang soleh, yang berjuang demi agamanya.

Semoga suatu hari nanti, aku juga dikurniakan anak yang soleh solehah. Ameen.
(Rasa macam  nak jadi suri rumah la pulak. hik3)

Lepas tengok CS, tengok pula hysterectomy. Sedih jugak. Rahim dia kena buang completely.
T___T

Ok bai. Masak dinner jom, kata nak jadi suri rumah. :D

1 comment:

cetcet said...

chep! bestnye tgk baby kuar dr perut dpn mata kepala sendiri :)))